Hogyan lettél innovátor? - 2. rész
Sorozatunk folytatódik. A második részben Orbán Dánielt, a budapesti székhelyű, de országosan tevékenykedő Tűzoltó Kft. vezetőjét kérdeztük.
fiREG: Ahogyan a “Tűzoltó”-k használják
“A tűzvédelmi szakma innovátorai” című interjú sorozatunk második vendége Orbán Dániel, aki a budapesti Tűzoltó Kft.-t vezeti. Kíváncsiak vagyunk hogyan látja több, mint 1 év távlatából a fiREG szoftver, a digitális technológia megjelenését a nyilvántartások vezetésében.
Horváth Gábor, fiREG.hu szakmai vezető:
Kérlek, mutasd be röviden a céged! Mik a legfontosabb szolgáltatási területeitek? Gondolva itt a szolgáltatás jellegére, földrajzi kiterjedésére.
Orbán Dániel, ügyvezető, Tűzoltó Kft.
________________________________________
Orbán Dániel, Tűzoltó Kft. ügyvezető:
Budapesten a XIV. kerületben van a központunk, a legtöbb munkánk is Budapesten van, de járjuk az országot is tűzoltó készülékek karbantartásával, vízforrások felülvizsgálatával. Jellemző még a komplex tűzvédelmi szolgáltatás, például tűzvédelmi szabályzatok készítése, megbízotti feladatok ellátása. Közel 25 éve alapítottuk cégünket, mostanra meghatározó szereplőként tartanak számon bennünket a szakmában.
HG: Túl vagytok már a 15.000. tűzvédelmi eszköz karbantartáson, amit a fiREG használatával, segítségével hajtottatok végre. Mi a tapasztalatod összességében?
Elsők között csatlakoztunk a rendszerhez. Ha lehetek őszinte, el kell mondjam, voltak és időnként még vannak is nehézségeink, bosszúságaink, de ez valahol természetes is minden új “rendszer” bevezetése esetén. De úgy látom egyre jobban megy és amit szeretnék kiemelni, hogy mindig számíthatunk a támogatásotokra, egyetlen esetben sem hagytatok magunkra bennünket, ha problémánk adódott. Ez nagyon fontos. De konkrétan a hibákról, pl. nem mentette el az applikáció a munkát, nem működött a telefon internet kapcsolat nélkül, és sok más visszajelzést zúdítottunk rátok, ez biztos. De azt láttam, hogy ezek sorban megoldódtak és napról napra, jobb és megbízhatóbb lett a rendszer. Persze további ötleteink mindig adódnak és örülünk, hogy ezek közül sokat be is épített cégetek az idők folyamán.
HG: Örülök, ha vannak ötletek, hiszen továbbra sem csak a saját fejünk után megyünk, igyekszünk titeket, karbantartókat szolgálni. Mi volt a legnagyobb aggályod, végül az mitől múlt el, amikor fiREG felhasználókká váltatok?
Sok mindent mérlegelni kellett. Ennyi év jól kialakult szokásai után nyilván bizonytalan az ember szinte teljesen felforgatni a napi munkamenetet. Legalább is először azt láttuk erre lesz szükség. Aztán megismerve a rendszert rájöttünk, hogy valójában nem is kell olyan sokat változtatnunk, csak el kell fogadnunk, hogy a technológia jobb lehetőséget kínál, mint a papír alapú vagy számítógépes manuális nyilvántartások. Mondtátok, hogy sokan tartanak a felhő alapú adattárolástól is, nekem ezzel sosem volt gondom. Szeretnénk haladni a korral és olyan eszközöket használni, ami segíti, hatékonyabbá teszi a munkánkat. Ez pedig tanulással, alkalmazkodással jár. Ez számomra természetes.
HG: Elismerésem a gondolkodás módodért! Egyre többen gondolják így, de mindenképpen az innovátorok közé tartoztok ezzel. A kollégák is könnyen váltottak?
Nem mindenki. De valahol megértem azokat is, akik nehezebben váltanak már csak koruknál fogva is. Aki a telefont csak telefonálásra használja, annak nem könnyű átállnia és egy olyan kollégánk is van, akinek nem sikerült az átállás. Ettől még működik a rendszer, az ő munkáit pedig utólag felrögzítjük. A fiatalabb kollégák azonban nálam is gyorsabban és szerintem jobban is megtanulták már a fiREG használatát, aminek őszintén örülök. A digitális technológia bevezetési szándékát ők örömmel fogadták, de el kell mondjam, hogy mostanra az idősebb kollégák is jól boldogulnak a használatával. Úgy gondolom, hogy azon túl, hogy ők is nyitottak voltak, szükséges a világos vezetői szándék, a környezetvédelmi szempontok egyre erőteljesebb figyelembevétele (papírmentes dokumentáció) valamint nem maradhat el az sem, hogy megfelelő segítséget kapjunk a bevezetésben és használatában. Nagyon örülök, hogy többször Te is személyesen segítettél nekünk, hogy eljöttél a munka bejárásokra és gyakorlati oktatásban részesítetted kollégáim.
HG: Mindig szívesen jöttem a munkatársaidat segíteni, mert pontosan ezt láttam én is. Akarnak jobbak, hatékonyabbak lenni és nagyon jó úton is járnak, jártok.
Köszönöm az interjút és további sok sikert kívánok a papírmentes munkához!