Hogyan lettél innovátor? Seres Attila


Hogyan lettél innovátor? Seres Attila

Interjúsorozatunk következő részében Seres Attilát, a Fire-Stop '97 Kft. ügyvezetőjét, a Magyar Tűzvédelmi Szövetség elnökét kerestük fel.

Kérlek, mutatkozz be pár szóban, illetve mutasd be a vállalkozásod!

A Fire-Stop’97 Kft. 1997-ben alakult Vecsésen, és a mai napig ebben a kisvárosban van a székhelyünk. Fontos számunkra a helyi kötődés, hiszen ezer szállal kapcsolódunk Vecséshez.

Az elmúlt 23 évben 750.000 tűzoltó eszköz karbantartását végeztük el, tűz- és munkavédelmi vezetőként közel 2 millió m2 területet felügyelünk. Jelenleg a partnereink száma 1735. Köztük vannak egyéni vállalkozók és részvénytársaságok, állami szervek is. Az idők folyamán az anyacégből kinőtt a Seres Tűzvédelem Kft., az S-TŰZ Kft, valamint a 105 Tűzvédelem Kft, amiben tulajdonostársunk a Tűzoltó Kft. A cégekben összesen 22 fő dolgozik.


Több évtizedes tapasztalattal rendelkezel. Hogy látod napjainkban a szakmát (piacot), különös tekintettel a vírushelyzetre? Milyen intézkedéseket vezettetek be, milyen eredményeket értetek el?

A vírushelyzetre sokféle reakciót láttunk magunk körül. Voltak, akik az első pánikhelyzet alkalmával azonnal bezártak és bezárkóztak, voltak akik összeesküvés-elméleteket gyártottak, és voltak, akik megpróbáltak alkalmazkodni a kialakult helyzethez. Mi is ezt az utat választottuk, hiszen a szakmánk jellegéből adódóan hozzá vagyunk szokva, hogy veszélyhelyzetben is stabilan kell működnünk. Megtettünk minden reálisnak tartott óvintézkedést: rendkívüli oktatásokat tartottunk, maszkokat, fertőtlenítőket, gumikesztyűket vásároltunk. Szerencsés vagyok, hiszen minden kollégánk az aktív védekezést, és a munkát választotta. Nekik köszönhető, hogy olyan szinten sikerült eddig átvészelni a járványhelyzetet, hogy elbocsátások helyett új kollégákat vettünk fel május hónapban.


Folyamatos fejlődés szinte kézzel fogható nálatok. A vállalkozás kezdete óta jellemez benneteket a fejlődés, növekedés?

Az alapítás évében 2023 tűzoltó eszköz karbantartását végeztük el, ez a szám 2019-ben 45000 karbantartásnál jár. 1997-ben 2 fővel kezdtünk, ma 22-en vagyunk. Az elmúlt 23 év mindegyikét nyereségesen zártuk, még a 2009-es válság időszakában is. A vállalkozás a családi házunk udvarán kezdődött, az „iroda” a konyha volt, ma saját 1600 m2-es telephelyünkön dolgozunk egy 540 m2-es épületben. 

A titok nyitja egyértelműen a kollégáink lojalitása. Négyen is vannak, akik több mint 20 éve velünk vannak, de az átlag is 10 év felett van. Jó látni a kollégák kamasz gyerekeit, akik itt születtek és nőttek fel a szemünk előtt.

A Fire-Stopnál már a műhelyben ráhelyezik a fiREG QR-kódokat a készülékekre, így a partnereknél sokkal gyorsabban haladnak a karbantartó kollégák


Ezek szerint az innovatív megoldások mindig is jelen voltak a cég életében. Mára okostelefonnal dolgoznak a kollégáid, elektronikusan vezetett üzemeltetési naplókat használtok. Hogy látod ezt, illetve a fiREG bevezetésének alakulását?

A megnövekedett ügyfélszám miatt szinte a huszonnegyedik órában vezettük be a fiREG-et, már kezdett a fejünkre nőni a sok kezelhetetlen adat. A fiREG előtt már több próbálkozásunk volt ebben a témában, saját szoftver fejlesztésébe is belekezdtünk, de ahogy léptünk előre, a problémák egyre jobban generálták magukat, így több év és többmillió forint után leállítottuk a projektet.

Amikor Horváth Gábor megkeresett minket a fiREG ötletével, szerintem csak mi tudtuk, hogy milyen problémahalmazt fogunk rázúdítani, de becsületére legyen mondva nem futamodott meg, sőt!

A döntés és a bevezetés viszonylag gyors folyamat volt. A kollégáim ismerik az elszántságomat, így ki tudtuk hagyni a „főnök ez nem lesz jó, főnök én ezt nem szeretném használni” köröket, és egyből belevágtunk az éles tesztelésbe 2018. szeptemberében. Jelenleg 42.000 tűzvédelmi eszköz karbantartáson vagyunk túl, és a fejlesztőknek köszönhetően a program mára szinte az összes gyerekbetegségét kinőtte.

Szerencsére az ügyfelek is pozitívan fogadták a változást, hiszen 2020-ban már nem „trendi” adatokat az irattárban napokig keresni, elég kell legyen egy kattintás, és 5 percen belüli válaszadás.


Milyen konkrét előnyeit látod, ami annak köszönhető, hogy megléptétek a digitalizációt a karbantartások nyilvántartása, dokumentálása terén?

Több előnye is van a rendszernek. Rövidebb lett a munkák átfutási ideje, hiszen valósidejű képet kapunk a kollégák által elvégzett munkáról. Eddig az volt a gyakorlat, hogy egy héten egyszer a központban leadták az előző héten elvégzett munkákat, így a hétfőn elvégzett karbantartás papírjai pénteken kerültek be az irodába. Közben az ügyfél már szerdán telefonált, hogy kellene neki a hivatalos jegyzőkönyv, amit jó esetben egy hét múlva tudtunk megküldeni. Az már csak hab volt a tortán, hogy néhány kollégánk a saját írását sem tudta elolvasni egy hét után, olyan rondán írtak. Most az ügyfél akkor megkapja a hivatalos jegyzőkönyvet és üzemeltetési naplót, amikor a karbantartó kilép a kapun.

A másik előnye az adatok kezelése. Eddig excel fájlokban tároltuk ezeket az adatokat, ami csak korlátozott feladatok elvégzését tette lehetővé, a fiREG program segítségével könnyebben hozzájutok vezetőként a statisztikákhoz, és azt is látom, ha egy-egy cím valamiért elmarad.

Semmi pénzért nem lépnék vissza.


Köszönöm szépen az interjút és további sok sikert kívánok!


www.fiREG.hu - Ha te is utálod a papírozást...