Hogyan lettél innovátor? - Lipták János, Tüzes Kft.
“A tűzvédelmi szakma innovátorai” című interjú sorozatunk következő beszélgető partnere Lipták János, a Tüzes Kft. ügyvezetője. Különleges utat jár be az általa vezetett vállalkozással, óriási ambíciókkal, ismerjétek meg!
Fekete Attila, fiREG fejlesztési vezető:
Kérlek, mutasd be röviden a céged!
Lipták János, Tüzes Kft. ügyvezető:
A Tüzes Kft. elég régi múlttal rendelkezik, a 1993-ban alapították itt, Szolnokon. Új tulajdonoshoz 2018-ban került, egészen pontosan 2018. áprilisa óta vagyok a cég ügyvezetője. El kell mondjam kezdetben úgy tűnt, hogy minden rendben van, könnyű lesz átvenni a céget, aztán elkezdtek dőlni a csontvázak a szekrényből.... Kis túlzással szinte semmilyen nyilvántartás korábban nem volt. Lassú és körülményes volt a munkák megszervezése, az adatok begyűjtése. Kijelenthetem, hogy tulajdonképpen nem is cégként működött addig ez a vállalkozás.
FA: Nem hangzik jól. Mit tudtál tenni ebben a helyzetben, merre láttad a kiutat?
LJ:
Mivel más vállalkozást is vezetek, tisztában voltam azzal, hogy ez így nem maradhat, folyamatokat, rendszert kell építeni, csak úgy juthatunk előbbre. Ekkortájt ismerkedtem meg egyébként a fiREG-gel is. Átlátható rendszert akartam, ahol a naplók, naplómásolatok könnyen és gyorsan elérhetők és a hatóság számára is elfogadhatók.
2018. december környékén kezdtük a fiREG használatát és az volt a célom, hogy 2019-ben mindent rendbe tegyünk, pályára állítsuk a céget. Ez jórészt sikerült, de folytatnunk kellett 2020-ban is az alapozó munkát. Mára (2020.09.30) elmondhatom, hogy sikerült azt a rendszert felállítani, amit szerettem volna és rendben működik minden.
FA: Ehhez gratulálok, sok munka lehet benne! Mik a mai tervek, hova szeretnétek eljutni a közeljövőben?
LJ:
Természetesen folyamatos növekedésben vagyunk, egyre több megbízást nyerünk el. Ezt annak tudhatjuk be, hogy lelkiismeretesen elvégezzük a szakmunkákat. Ellenőrzünk, saját műhelyben szervizelünk, határidőre szállítunk.
Büszkén mondhatom, hogy ahol mi látunk el tűzvédelmi szolgáltatásokat, még soha nem történt szankció, büntetés a hatóság részéről. Ez az a tapasztalat - vagy akár garancia -, amit ügyfeleink számára kínálhatunk mindamellett, hogy a munkákat és a szükséges dokumentációt is maximális precizitással készítjük el.
Szolgáltatásainkat egyaránt veszik igénybe mezőgazdasági vállalkozások, nagyvállalatok, autóipari beszállító cégek és a visszajelzések alapján elégedettek velünk. Ezért is tapasztaljuk, hogy egyre több helyre ajánlanak minket. Jelenleg 4 fővel dolgozunk és egy kollégánk fixen a műhelyes munkákat látja el, de bővülni szeretnénk.
Ügyvezetőként célom, hogy a 2018-as árbevételhez képest ötszörös növekedést érjünk el 5 év alatt. Ez nem lehetetlen, de tudom, hogy nagyon sok munkát kell beletennünk és a partnerek bizalmát, ajánlásait is folyamatosan ápolnunk kell, de megvan hozzá a lendületünk.
FA: Igazán nagyra törő célok, érzem benne az energiát és ezek szerint az alapjai is rendben vannak.
LJ:
Igen. Tisztában vagyok vele, hogy ehhez helyben is több partnert kell bevonzanunk, valamint az utazások terén is nőhetnek a távolságok és erre fel is készültünk. Jelenleg főleg Jász-Nagykun-Szolnok és a környező megyékben vannak legnagyobb számban partnerek, de a Balaton környékén, Budapesten és Nyírségben is találhatók érdekeltségeink.
FA: Sok sikert kívánok a bővüléshez, fejlődéshez! Mik az eddigi tapasztalataid a fiREG rendszer kapcsán?
LJ:
Ahogy említettem 2018. decemberében vezettük be, azóta a működésünk egyik fontos alapja. Tökéletesen működik. Mi az Expert verziót használjuk, de van olyan nagyvállalati partnerünk, aki a fiREG Enterprise-t vezette be. Ilyen esetben a partner a fiREG tulajdonosa, velünk pedig néhány telephelyét, azon belül is csak néhány eszköztípust osztott meg velünk, például a tűzoltó készülékeket nem is, mert azt másik cég ellenőrzi. Úgy gondolom a digitalizáció nagyon fontos eszköz, óriási lehetőségeket nyújt számunkra is.
FA: Örömmel hallottam, hogy partnereitek még sosem kaptak tűzvédelmi bírságot. Van esetleg tapasztalatod a fiREG-gel készült naplók kapcsán? Ellenőriztek már elektronikusan vezetett naplóitokat?
LJ:
Igen, volt rá példa. Úgy érzékeltem, hogy nem csak számomra fontos a rendszerezett és pontos nyilvántartás, hanem az ellenőrzéseket is segíti, ha ilyen módon is felkészültek vagyunk.
FA: Köszönöm szépen az interjút a fiREG csapat nevében is és további sok sikert kívánok!
LJ:
Én is köszönöm a beszélgetést! Illetve jelezném, hogy az egyedi logós QR matricából, amit nemrég láttam nálatok én is szeretnék rendelni 10.000 db-ot.
www.fiREG.hu - Ha te is utálod a papírozást...