Pintér Richárd, a Vasi Kerberosz Kft. ügyvezetője
Hogyan lettél innovátor sorozatunk következő interjúalanya tűz-és munkavédelmi szakértő Vas megyéből.
Fekete Attila (fiREG): Kérlek, mesélj kicsit magadról! Hogy kerültél kapcsolatba a tűzvédelemmel?
Pintér Richárd (Vasi Kerberosz Kft.):
Már gyerekkoromban kapcsolatban kerültem a tűzoltósággal, 13 éves koromtól ifjúsági tűzoltó voltam Kőszegen, majd beosztott tűzoltó, később sofőr. Elvégeztem az önkéntes parancsnoki tanfolyamot. Onnantól már tűzoltás vezetői feladatokat is elláttam.
Nagy vágyam volt, hogy hivatásos tűzoltó legyek és ez teljesült is. A Kőszeg HÖT-nél szereltem fel és tűzmegelőzési kiemelt főelőadóként dolgoztam. 2012-ben szervezeti átalakítás következtében megszűnt a beosztásom. Ezt követően kerültem Sárvárra, ahol tűzoltóparancsnoki beosztásban töltöttem el jó pár évet. 2018 tavaszán adtam le a jelvényem és fejeztem be a hivatásos szolgálatot.
A tűzoltósági munkámat továbbra is a Kőszegi Önkéntes Tűzoltóságnál folytatom.
Édesapámmal megalapítottuk a Vasi Kerberosz Kft. Ő mint tulajdonos én pedig ügyvezetőkén (mindenesként). Jelenleg Szombathelyen élek párommal és gyerekeinkkel.
Elmondhatom, hogy teljeskörű tűz- és munkavédelemi szolgáltatóvá váltunk az elmúlt időszakban. Nincs olyan területe a tűz- és munkavédelemnek, amit ne tudnánk megoldani. Értsd ez úgy, hogy a tervezéstől a használatbavételig, majd a működés során is végig tudjuk kísérni a partnereinket. Tűzoltó készülékek, tűzi vízforrások, tűzgátlók nyílászárok, hő- és füstelvezetők üzemeltetését, tűzjelző és oltó rendszerek karbantartását kivitelezését látjuk el. Hatósági ellenőrzések, eljárások során pedig rendszeresen látunk el szakmai képviseletet.
Tűzvédelmi előadó és főelőadó, valamint tűzvédelmi szakvizsgák képzésében és vizsgáztatásában is gyakran találkozhatnak velünk.
Közben valódi családi vállalkozás lettünk. A húgom is elkezdett dolgozni a vállalkozásban, miután leszerelt a katasztrófavédelemtől. A család azért kevés lenne, hogy kiszolgáljuk a több száz partnerünket ezért több egyéni vállalkozó is alvállalkozóként dolgozik velünk.
Alapvetően Nyugat-Magyarországon dolgozunk, de a fővárosban és az ország keleti részében is vannak partnereink.
FA: Van-e olyan terület, aminek a szakértői, specialistái vagytok?
PR: Nem is gondolkoztam ezen, de nem is szeretnék. A mai világba azt vettem észre, hogy a megbízóink a teljes lefedettséget helyezik előtérbe a tűz- és munkavédelem területén. Úgy értem, megbíznak minket és legyen rendben minden. Nekik ne legyen gondjuk vele. Ehhez viszont az kell, hogy minden területen legyen hozzáértő szakemberünk...nem könnyű, de ezt vállaltam és próbálom a maximumon nyújtani és ezt a kollégaimtól is elvárom.
FA: Kinek érdemes benneteket választania, kiknek vagytok jó választás?
PR: Ha belegondolok, tűzvédelem terén talán mindig mindenkit kiszolgáltunk. Függetlenül attól, hogy kisebb vagy egészen nagy vállalkozás, akinek szüksége van ránk, bizalommal kereshet fel. Mind a szolgáltatások, mind a dokumentálások terén kellő tapasztalattal rendelkezünk és szívesen használjuk fel ezt a tudást a legkülönbözőbb esetekben.
FA: A kezdetek óta fiREG felhasználó. Hogy látod, megérte? Milyen előnyöket tapasztaltál meg eddig?
PR: Először is had mondjam el, hogy nagy örömömre szolgál, hogy a fiREG megszületésének és fejlődésének folyamatos részese lehettem. Emlékszem amikor először beszéltünk az ötletetekről és mutattátok a tűzoltókészülékek nyilvántartásáról az elképzelést. Nem mondom, a „teszt időszak” azért tartogatott mindig új nehézségeket, de gyorsan és precízen fejlesztettetek. Most is sok észrevétellel bombázlak bennetek, de szerintem ez is hozzájárul, hogy a fiREG egy nagyon jó és használható program lett.
Hosszú út vezetett oda, hogy mára azt mondhatom, hogy nagyon jó döntés volt a fiREG-be fektetett energia. Én személy szerint nagyon utálom a papírozást és mindig el is keverem, de a fiREGben megvan minden.
FA: Milyen funkciók a fiREG-ben, amik igazán hasznosak számotokra?
PR: Nekem személy szerint a számlázó a kedvencem, de nem tudnék kiemelni, mert mindent kihasználunk napi szinten.
FA: Szinte minden funkciót kihasználtok, úgy tudom egyre többet veszitek igénybe a fiREG dokumentumtárat is. Hogyan működik ez nálatok?
PR: Igen, valóban így van. Sokkal könnyebb ezen keresztül eljuttatni az ügyfeleknek az üzemeltetési naplókat, amiket a fiREG gombnyomásra készít elektronikus aláírással együtt. Ezeken kívül mi a szellemi tevékenységeink eredményeként létrehozott dokumentumokat, szabályzatokat is feltöltjük. Ez nagy előny a megbízók részére, hiszen egy mappában megtalálnak mindent, amit mi szolgáltatunk nekik. Sokkal könnyebb, egyszerűbb és rendszerezettebb minden, ami egy hatósági ellenőrzés során sem utolsó dolog.
FA: Köszönöm szépen az őszinte gondolatokat, további sok sikert kívánok nektek!