Beépített tűzvédelmi eszközök ellenőrzése fiREG-gel


Beépített tűzvédelmi eszközök ellenőrzése fiREG-gel

A beépített jelző és -oltó berendezések ellenőrzése közel 1 éve elérhető már minden fiREG-ező számára. Hogyan működik az Expert és Enterprise változatokban?

A modulról

A Beépített modulok működése tökéletesen illeszkedik a megszokott fiREG rendszerbe, azonban tartogat plusz lehetőségeket is.

Egy-egy rendszer, minden perifériájával együtt importálható, azaz néhány gombnyomással áthelyezhető excel táblából a fiREG-be, de egyesével is tölthetők fel eszközök, rendszerelemek.

Az eszközökhöz felelős(ök) rendelhető(k), valamint természetesen karbantartó vállalkozással is megosztható, mely módozatokról lentebb írunk részletesen.

A rendszer esedékes vizsgálatairól a felelősök értesítést kapnak, akik aztán a speciálisan erre a célra kialakított felületen rögzíthetik be az elvégzett vizsgálat, karbantartás meglétét, eredményét. Természetesen eseti adatok is tárolhatók, mint ahogy fotók is, mint minden további fiREG modulban.

Amiben némiképpen eltér vagy éppen bővebb ez a modul, hogy a tűzjelző központból kinyert, excel formátumú “jegyzőkönyv”, szintén importálható, így a fiREG adott formátum esetén képes összevezetni a központ által kiadott információkat, ezzel is precízebben és hibamentesen töltve az elektronikusan vezetett üzemeltetési naplót.

Mindezt természetesen sokkal egyszerűbb végrehajtani, használni, mint ahogy elsőre hangzik. A tapasztalatok szerint jól használható modul folyamatosan fejlődik a visszajelzések alapján.

Lássuk miképpen kerülhet használatba a Beépített berendezések modul a különböző esetekben!

A Beépített berendezések modul használata szolgáltatóként (Expert)

Amennyiben fiREG előfizető vagy

Ha fiREG-gel dolgozol a mindennapokban bármikor elérhető számodra a Beépített tűzjelző berendezések és a Beépített tűzoltó berendezések modul.

A többi fiREG modullal teljesen azonos módon működik, azaz partnerekhez, az ő telephelyeikhez tudsz berendezéseket feltölteni, importálni.

Egy-egy tűzvédelmi rendszer esetén a rendszer minden eleme rögzíthető. A központra és természetesen az összes többi perifériára is vonatkozik a fiREG értesítési rendszere, azaz mindig időben figyelmezteti a felelősöket a tennivalókról jogszabály szerint, legyen szó üzemeltetői vagy karbantartói ellenőrzés esedékességéről. 


A beépített tűzjelző berendezés elektronikusan vezetett üzemeltetési naplójának formátuma ötvözi a jogszabály szerinti követelményeket, az iparági bevált megoldásokat, valamint a fiREG már jól bevált működését


A modul használatával rendszerezettebbé válik az akciók és reakciók követhetősége is. Vagyis pl. egy téves riasztás berögzítése esetén, erre mintegy válaszként jelenik a naplózás során a rendkívüli karbantartói tevékenység eredménye, a beavatkozások leírása, ezzel is segítve az átláthatóságot minden érintett számára.

Egyszerűen, gombnyomásra, azonnal készítheted el és adhatod át az üzemeltetőnek az elkészült naplót pdf formátumban és hagyhatod el úgy a helyszínt, hogy több tennivalód már nincs vele.

Van lehetőséged arra is, hogy üzemeltetői jogosultsággal hozzáadj felhasználókat a rendszerhez. Így megadhatod a jogot a megbízód által kijelölt (jellemzően vállalaton belüli) munkatárs számára, hogy a modulban az üzemeltetői ellenőrzéseket elvégezze, valamint erről dokumentációt készítsen. 

Így nyújthatsz többletszolgáltatásként elektronikusan vezetett üzemeltetési naplót, mely egyelőre jelentős piaci előnyt biztosít számodra, ugyanakkor minimális költséggel jár. Fedezd fel ezt a lehetőséget az Üzemeltetők menüpontban!


A modul árazása tökéletesen illeszkedik a megszokott fiREG árazási rendszerbe. 

Minden hó végén, az időszakos felülvizsgálatok és karbantartások (az üzemeltetési bejegyzések után soha!) darabszáma határozza meg a havi díjat, mely sávonként fizetendő. Lásd ÁSZF!

A Beépített modulok esetén a darabszámot a rendszer részét képező perifériák összessége határozza meg, azaz minden eszköz “1 db”-nak számít, melyet évente karbantartani kell. 

Pl. 100 db tűzérzékelő, 1 db központ, 1 db kürt éves karbantartása esetén fizetendő a következő hónapban 102 db eszköz utáni díj.

A számlákra először 2022. szeptember 1-jén kerülnek majd ezek a tételek.


Amennyiben az üzemeltető fiREG-ben kéri tőled a naplózást, de nem vagy fiREG előfizető

Amennyiben az üzemeltető vezette be a fiREG-et (Enterprise) és megosztotta veled a berendezéseit, ugyanúgy elérheted őket, mintha a saját adatbázisodban szerepelne. A fiREG-ben általánosan használt “Megosztott” címke kerül rá, de ezen kívül semmi másban nem tér el. Az eszközök és perifériáik ilyen esetben nem a te adatbázisodban vannak, ennek megfelelően a rajtuk végzett karbantartások berögzítése után sem keletkezik költséged, ezt az üzemeltető állja. Kiemelendő, hogy ez minden modul esetén, minden esetben érvényes vagyis ha a megbízód az Enterprise változatot használatba veszi, onnantól nincs fizetendőd a fiREG féle, azt az üzemeltető megfizeti. Érvényes ez tehát a Beépített modulokra is.

Ebben az esetben az elkészült naplók az üzemeltető Dokumentumtár moduljába kerülnek miután lenyomtad a Dokumentum készítése gombot és nincs vele további teendőd.


Beépített modulok használata üzemeltetőként

Amennyiben a szolgáltatód ad hozzáférést a modulhoz

Ebben az esetben a szolgáltatód létrehoz felhasználó(ka)t, hogy az üzemeltetői ellenőrzések bejegyezhetők legyenek az elektronikusan vezetett üzemeltetési naplóba. A munkatársnak a bejegyzést követően lehetősége van elkészíteni és lementeni vagy emailben továbbküldeni az elektronikusan vezetett üzemeltetési naplót. 

Ebben az esetben üzemeltetőként a fiREG felé szerződésed, kötelezettséged nincs, a felületet a szolgáltatód biztosítja.

Ennél haladóbb megoldás a fiREG Enterprise változatának használata vállalatok számára, erről a következő bekezdésben olvashatsz.


A fiREG-ben rendkívül egyszerűen és precízen rögzíthetők az ellenőrzések, karbantartások, így válthatja fel könnyen a "portán" használt papír alapú megoldásokat, ezzel is segítve, hogy azok ne maradjanak el


Amennyiben a fiREG vállalatoknak szánt (Enterprise) változatát használod 

A fiREG Enterprise kifejezetten vállalkozásoknak szánt változata, ami egyedülálló módon támogat EHS vezetőként és teszi könnyebbé a mindennapi munkát a bevont személyzet számára is. Folyamatos ellenőrzésed alatt tarthatod a tűzvédelmi eszközöket, azok karbantartottságát úgy, hogy tennivalód különösebben nincs, viszont minden szükséges információt meg fogsz kapni. A teendőkről, eseményekről értesítést kapsz, miközben minden bevont kolléga vagy alvállalkozó is megkapja ezeket és “teszi a dolgát”. A beépített berendezések karbantartási feladatait ugyanúgy (jellemzően) “külsős” karbantartó cég végzi el és dokumentálja fiREG-ben, ezt a felületet te biztosíthatod neki. Eközben az üzemeltetési ellenőrzéssel megbízott (jellemzően) “belsős” kollégák tudják a sűrűbben ellátandó üzemeltetési bejegyzéseket megtenni. Végeredményképpen az általad bármikor elérhető Dokumentumtárban találsz minden jogszabály szerint szükséges dokumentációt úgy, hogy biztos lehetsz abban, hogy ezek nem jártak le. Természetesen így is lejárhatnak, de látva az elmúlt évek eredményeit, nem maradnak el az ellenőrzések, hiszen minden érintett időben és többször értesítve tudni fog arról, hogy határidős teendője van.

Auditori, biztosítói vagy hatósági ellenőrzés során pedig nincs más feladatot, mint a Dokumentumtárat olvasási joggal megosztani és bezsebelni a precizitásért járó elismerést.

Ez nem egy fiktív történet, ezek a tapasztalatok.


Ha te is szeretnél elektronikusan vezetett nyilvántartásra váltani, jelentkezz díjmentes és kötelezettségmentes webinárunkra a www.fiREG.hu -n!