Szabó Mónika, a Halas Tűzvédelem Kft. ügyvezetője
Hogyan lettél innovátor sorozatunk interjúalanya ezúttal hölgy, 30 fős céget vezet.
Fekete Attila, fiREG.hu: 30 éves a cégetek, gratulálok! Emiatt is sok információt találtam rólatok, rólad, így főleg olyan kérdésekkel készültem, amikre máshol nem találtam választ. Tekintettel arra, hogy 2021. január eleje van, nem hagyhatjuk ki, hogy milyen évetek volt, mennyire befolyásolták a COVID-dal kapcsolatos intézkedések?
Szabó Mónika, Halas Tűzvédelem Kft.: Köszönöm! Nehéz év volt, mint ahogy bizonyára mindenkinek. Ugyanakkor létszámot tekintve is tovább bővültünk, fejlődtünk egy minimális bevételi visszaesés mellett. Összességében nyilván kihívások elé állított bennünket is az év, de jól vettük az akadályokat. Örömmel fogadtuk, hogy sok ügyfelünk kifejezetten kérte a tűzvédelmi szabályozások, eszközök felülvizsgálatának, javításának előtérbe helyezését. Több helyen üzemek, gyárak álltak le vagy működtek szakaszosan, így talán könnyebb is volt szervezetten végrehajtani a szolgáltatásokat.
Szabó Mónika ügyvezető, a Halas Tűzvédelem Kft. műhelyében |
FA: Kik, milyen vállalkozások a Halas Tűzvédelem Kft. ügyfelei?
SzM: Jellemzően gyártó cégek, nagy kapacitással működő üzemek, ahol nagy számban szükségesek tűzvédelmi eszközök, valamint akár összetett, komplex tűzvédelmi szolgáltatásra is szükség van. Mivel csapatunk organikus növekedése során elérte, hogy a tűzvédelem minden ágát, feladatát házon belül el tudjuk látni, szívesen bíznak meg minket összetett feladatok ellátásával. Különösen büszke vagyok arra, hogy ügyfeleink kiemelik gyors reakciónkat, sebességünket, pontos feladatellátásunkat, aminek köszönhetően szívesen ajánlanak minket tovább. Nagy számban vannak olyan vállalatok és intézmények partnereink között, akik már 30 éve ügyfeleink. Sok esetben az épületek tűzvédelmi tervezésétől a kivitelezésen át a mai napig mi látjuk el a karbantartási feladatokat.
FA: Olvastam, hogy angolul és németül is kitűnően beszélsz, külföldön is sokáig éltél, mielőtt átvetted az édesapád által alapított vállalkozás vezetését. Talán ezeknek köszönhetően is szívesen választották a céget nagyvállalatok hazai egységeinek tűzvédelmi feladataihoz, anyanyelvi szinten tudtál beszélni a külföldi partnerekkel is.
SzM: Valóban, sokszor vettem hasznát a nyelvtudásnak. Másrészről partnereink értékelik a rendszerben való gondolkodásunkat is, ennek alapjait, mintáit is külföldről hoztam magammal. Édesapám már 2001-ben bevezette az ISO rendszert. Ez is segíti és alátámasztja a szervezett működést, átláthatóvá teszi folyamatainkat. Ez a szemlélet is legalább annyira fontos magas elvárással bíró partnerek meggyőzése esetén, mint a nyelvtudás.
Rendszer, átláthatóság, precizitás mindenhol a Halas Tűzvédelem Kft. telephelyén. |
FA: Korszerű a weboldalatok, tűéles fotókkal találhatók meg a kollégák az online felületen, sok pályázatot nyertek, kívülről nézve is modern felfogású, professzionális vállalkozást vezetsz. A megjelenés is fontos számodra és erre külön figyelmet fordítasz vagy a rendszerszemlélet, a vállalati gondolkodásotok része?
SzM: Igen, számunkra ez is alapvető. Ugyanúgy, ahogy a precíz folyamatok, rendszerek. Ezeknek az alapjait édesapám tette le, folytatólagosan visszük tovább és próbálunk megújulni az újabb és újabb kihívások területén. Valóban vannak elnyert pályázataink, melyek mind a folyamatos fejlődésünket segítik, akár eszközökkel, infrastruktúrával, vállalatirányítási rendszerrel, akár képzésekkel.
FA: Nyilvánosan is érhetők el olyan eredményhirdetések, ahol megversenyeztetés keretében a legmagasabb árat adtátok. Mennyire akadály ez az ügyfélszerzésben?
SzM: Egyes esetekben egyáltalán nem szoktam bánni, ha az a kiindulóhelyzet, hogy mi adjuk a legmagasabb árat. Természetesen ez azért nem az általános helyzet. Viszont hiszek abban, hogy igazán jó minőséget szolgáltatni nem lehet úgy, hogy közben az olcsóság mezején szállunk harcba. A nagyon alacsony díj véleményem szerint valami rovására mehet, legyen az gyorsaság, pontosság vagy fenntartható és fejlődni képes minőségi szolgáltatás. Partnereink általában nem szokták megbánni, hogy minket választanak, az ár pedig az ajánlatnak csak az egyik paramétere.
FA: Egy interjúdban tavaly úgy nyilatkoztál, hogy jellemzően fiatalokat, pályakezdőket vesztek fel és képzitek ki őket házon belül. Ezt továbbra is fenntartjátok?
SzM: Igen. Egy műszaki alapképzettségen felül a speciális tudást mi szívesen adjuk meg, képezzük az új kollégákat is. Így a mi rendszerünkben, mi folyamatainkban és elvárásaink között szocializálódnak, ami számunkra is számos előnyt hordoz.
A Halas Tűzvédelem Kft. műhelyében a fiREG Műhely modulját érintőképernyőn kezeli Vilmos Zsolt műhelyvezető-raktáros munkatárs, az információk azonnal eljutnak az irodai munkatársakhoz is megkönnyítve a számlázást |
FA: Milyen céljaitok vannak, merre halad tovább a Halas Tűzvédelem Kft.?
SzM: Számos célunk van. Tavaly vásároltunk egy 2000 m2-es területet Kiskunhalas ipari övezetében, amelyen egy 600 m2-es irodaépület és műhely helyezkedik el. Ebbe a telephelybe szeretnénk többek között életet lehelni az elkövetkezendőkben, amely természetesen egy nagyon komplex feladat. Munkavállalóink megelégedettségére illetve egy közös jövőkép kialakítására szintén kiemelt figyelmet fordítunk és áldozni szeretnénk. Nem utolsó sorban említem azt a feladatot és hitvallást, hogy a velünk kapcsolatban lévők figyelmét felhívjuk a tűzvédelemre, és a tűzvész gondos és előrelátó cselekedeteken alapuló megelőzésére.
FA: 1 éve használjátok a fiREG-et. Bevált? Mik a tapasztalatok? Beleillik-e a folyamatosan fejlődő vállalkozás jövőképébe a megoldás?
SzM: Bevált, nagyon bevált! A mai interjú előtt megkérdeztem a munkatársakat, akik napi szinten használják a programot, hogy hogyan ítélik meg az elmúlt egy évet. Úgy fogalmaztak, hogy semmiképpen sem lépnének vissza. Tavaly, az első évben helyeztük ki a QR-kódokat, amely nyilván némi többletmunka. De összességében így is sokkal több időnk maradt a szakmunkára. A dokumentumok gombnyomásra készülnek, ez rengeteg felesleges munkától ment meg minket. A munkaszervező modul is bevált, a mindennapok része lett.
FA: Kezdetek óta, lassan 4 éve folyamatosan tartjuk a kapcsolatot, mégis csak az indulásunk utáni 3. évben kezdtetek fiREGezni. Mi billentett át, mi kellett ahhoz, hogy digitalizáljátok az ellenőrzéseket, karbantartásokat?
SzM: Valóban sokat beszéltünk róla, hiszen jelentős döntés egy ilyen rendszer bevezetése, évekre határozza meg a működést.
Igazából már az öt évvel ezelőtti terveinkben is szerepelt a digitalizálási szándék, de nehézkes volt a megfelelő megoldás és szolgáltató megtalálása. Első választásunk egy egyedi fejlesztés volt, amely során csak ígéreteket kaptunk megoldások helyett, hosszú hónap csúszások voltak jellemzők, sok pénzünkbe is került mindez. A fiREG-gel, mint kész megoldással már régóta szemezgettünk, a használat előtt több már korábbi felhasználót is megkérdeztünk. Mindannyian megerősítettek abban, hogy jó döntés, ha megkezdjük a fiREG használatát. Valóban így lett.
Számomra kiemelkedően fontos volt, hogy nagyon rugalmasak, gyorsak vagytok. Ha kérdésünk van, vagy esetleg hibát jelentünk, akkor elérünk benneteket és legkésőbb néhány napon belül megoldással tudtok szolgálni. Mára bebizonyosodott, nemcsak működőképes, de kiváló a rendszer.
Bebizonyosodott, hogy lefeditek a felmerült ilyen irányú igényeinket és bízom benne, hogy 2021-ben sikerül a vállalatirányítási rendszerünkkel is összekötni, az lesz a következő lépés.
FA: Köszönöm szépen az interjút, gratulálok az eredményeitekhez, további sok sikert kívánok nektek és rajta leszünk az összekötésen is!