Hogyan lettél innovátor? Horváth Gábor, Fire-Natura Kft.
“A tűzvédelmi szakma innovátorai” című interjú sorozatunk következő beszélgető partnere Horváth Gábor, a Fire-Natura Kft. ügyvezetője. Kópházi székhelyű vállalkozását 2012 óta vezeti társával, Németh Zitával.
Fekete Attila, fiREG fejlesztési vezető:
Kérlek, mutasd be röviden a céged!
Horváth Gábor, Fire-Natura Kft.:
Hivatásos tűzoltóként dolgoztam Sárváron 2017-ig, összesen 20 évet. Az ott töltött utolsó éveimben mellékállásban már tűz- és munkavédelemmel foglalkoztam saját vállalkozásban. Zitával közös cégünket 2012-ben alapítottuk és azóta 4 alvállalkozónk együttműködésével üzemeltetjük.A tűzoltósági munkámat továbbra is a Kőszegi Önkéntes Tűzoltóságnál folytatom.
Alapvetően Győr-Moson-Sopron megyében dolgozunk és a szomszédos megyékben is vannak rendszeres megbízást adó partnerek. Természetesen olyan térségbeli vállalkozások is vannak, melyek az ország további pontjain is rendelkeznek telephelyekkel, ezeket is szívesen látogatjuk, azonban sokkal kisebb arányban kötnek le minket.
Tűzoltó készülékek, tűzi vízforrások, tűzgátlók, hő- és füstelvezetők üzemeltetését, karbantartását látjuk el, ehhez pedig saját, engedélyezett műhellyel rendelkezünk. Továbbá cégeknél teljes körű tervezéssel, kivitelezéssel foglalkoztunk, ezekkel segítjük a használatbavételi engedélyek megszerzését. Hatósági ellenőrzések, eljárások során pedig rendszeresen látunk el szakmai képviseletet.
Tűzvédelmi szakvizsgák képzésében és vizsgáztatásában, valamint önkéntes tűzoltók képzésében is gyakran találkozhatnak velünk térségünkben.
FA: Tudom rólad, hogy a tűzoltó utánpótlás-nevelésben jelentős részt vállalsz nem csak országos, de nemzetközi szinten is. Megosztanál erről pár gondolatot?
HG: A Nemzetközi Tűzoltó Szövetség (CTIF) szervezetben az ifjúsági tűzoltók magyarországi képzésével foglalkozom. Büszke vagyok rá, hogy Európa szinte minden országában jártam, ahova jellemzően fiatalokat viszünk versenyezni. Úgy gondolom, hogy kitűnő lehetőség ez azoknak a fiataloknak, akikre szeretnénk az utánpótlást alapozni. Megszeretik a szakmát és komoly kapcsolatokat is építhetnek nemzetközi szinten.
FA: Van-e olyan terület, aminek úgymond a szakértői, specialistái vagytok?
HG: Úgy fogalmaznék, hogy egyre inkább úgy tűnik, hogy tűzi víztározók tervezésével és kivitelezésével a fent említett megyékben a legtöbb esetben minket ajánlanak és fel sem tudnám sorolni mennyi áll még előttünk a közeljövőben. Fontosnak tartom, hogy ezeknek a tározóknak már a tervezésekor is optimális megoldást javasoljunk, hogy a kivitelezés minden szempontból megfelelő legyen.
Elég nagy számban látunk el tűz- és munkavédelmi feladatokat vendéglátással foglalkozó cégek részére, különösen szálláshelyek, hotelek ügyfeleink.
Folyamatosan bővülve ma már társasházak komplett tűzvédelmi feladatait is ellátjuk, legnagyobb arányban Sopron Város területén.
FA: Kinek érdemes benneteket választania, kiknek vagytok jó választás?
HG: Ha belegondolok, tűzvédelem terén talán mindig mindenkit kiszolgáltunk. Függetlenül attól, hogy kisebb vagy egészen nagy vállalkozás, akinek szüksége van ránk, bizalommal kereshet fel. Mind a szolgáltatások, mind a dokumentálások terén kellő tapasztalattal rendelkezünk és szívesen használjuk fel ezt a tudást a legkülönbözőbb esetekben.
FA: A kezdetek óta fiREG felhasználó vagy. Sőt! Ezúton is köszönöm, hogy az egyike vagy az elsőknek, aki nem csak bizalmat szavazott, de előre megvette a szoftver licence-t. Ezen túlmenően nagyon sokat segítettél is a folyamatok feltérképezésében, kialakításában. Hogy látod, megérte? Milyen előnyöket tapasztaltál meg eddig?
HG: Hosszú út vezetett oda, hogy mára azt mondhatom, hogy nagyon jó döntés volt a fiREG-be fektetett energia. Az első időszakban kiforratlan volt a program, sokszor okozott bosszúságot és ennek többször hangot is adtam. Volt, hogy a helyszíni munka során adódtak gondok és ez akadályozott. Nyilvánvalóan bosszantó hibák ezek, amikor arra számít az ember, hogy egyszerűbb lesz és az ügyfélnél kiderül, hogy a papírral többre mentünk volna… Ez azonban már rég megszünt, beálltak a folyamatok, megbízható a fiREG működése és jelentős időket spórolunk meg a használatával.
FA: Milyen funkciók a fiREG-ben, amik igazán hasznosak számotokra?
HG: Eleve nem kell táblázatokat vezetni számítógépen és azt sem, hogy mikor hova kell mennünk. Arról nem is beszélve, hogy gombnyomásra mutatja az applikáció, hogy hol milyen feladatokat kell ellátni, milyen cserekészülékekre lehet szükség. Szóval a felkészülésben óriási segítség. A helyszíneken pedig sokkal gyorsabban tudunk haladni, hiszen már kihelyeztük a QR-kódokat, egyszerű az azonosítás és az elvégzett munka dokumentálása.
FA: Szinte minden funkciót kihasználtok, úgy tudom egyre többet veszitek igénybe a fiREG dokumentumtárat is. Hogyan működik ez nálatok?
HG: Igen, valóban így van. Sokkal könnyebb ezen keresztül eljuttatni az ügyfeleknek az üzemeltetési naplókat, amiket a fiREG gombnyomásra készít elektronikus aláírással együtt. Ezeken kívül mi a szellemi tevékenységeink eredményeként létrehozott dokumentumokat, szabályzatokat is feltöltjük. Ez nagy előny a megbízók részére, hiszen egy mappában megtalálnak mindent, amit mi szolgáltatunk nekik. Sokkal könnyebb, egyszerűbb és rendszerezettebb minden, ami egy hatósági ellenőrzés során sem utolsó dolog.
FA: Még egyszer köszönöm a kezdeti és azóta is tartó bizalmat felénk, a fiREG felé és további sok sikert kívánok neked, nektek a Fire Naturával!